Home » Webshop Pulcher » Klantenservice

Terug naar de webwinkel

Corona

Ook wij houden ons aan de richtlijnen van de RIVM met betrekking tot het Coronavirus. Naast de al hoge hygiëne regels, houden wij ook afstand tot elkaar en onze klanten. Het is dus niet mogelijk om de bloemenkas te bezoeken en blijft bezoek beperkt tot het afhalen van de bestelde dozen. Stay safe, stay healty! Alleen samen krijgen we Corona onder controle.

 

Hoe kun je bestellen?

Op www.pulcherorchidee.nl kan je gemakkelijk en snel via onze webshop onze bloemen bestellen. Je voegt simpelweg een doos met bloemen toe aan je winkelwagen en daarna kan je kiezen om direct af te rekenen of dat je nog even verder wilt shoppen. Op dit moment is het alleen mogelijk om te laten bezorgen binnen Nederland. Waddeneilanden zijn helaas niet mogelijk.

Indien je af wilt rekenen wordt er gevraagd om in te loggen of om je aan te melden middels een emailadres indien je nog geen account hebt. Je kan ook een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken, in dat geval hoef je alleen je adresgegevens in te vullen. Na het afronden van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail.

 

Doos

In een doos zitten 12 lange of 15 kortere takken.

In één doos zitten 12 takken van tenminste 9 bloemen of 15 takken van tenminste 7 bloemen.

Het is niet mogelijk om meer of minder takken te bestellen in 1 doos.

Onze takken zijn moeilijk per stuk te verpakken, vandaar dat alleen per doos gekocht kan worden. Onze dozen zijn ook stevig genoeg voor transport via een bezorgdienst.

 

Zelf samenstellen

Het is mogelijk om zelf een doos samen te stellen, kies hiervoor de doos overig en vul via het Opmerkingen-veld in de laatste stap, uw keuze van rassen en aantal in.

Let wel op dat er 12 langere takken of 15 kortere takken in een mixdoos gaan. Minder/meer is niet mogelijk. Geeft u geen keuze aan, dan verrassen wij u met een mooie mix.

 

Prijzen

Onze prijzen zijn niet jaarrond hetzelfde, deze fluctueren mee met de vraag op de markt.

 

Vers van de kweker

Wij werken niet met voorraad, bestellingen zijn maatwerk. Jouw bestelling komt rechtstreeks uit de kas. Verser kunnen de bloemen niet zijn.

 

Weer

Ondanks dat onze bloemen een tropische afkomst hebben kunnen ze niet tegen de felle zon en hoge temperaturen zodra ze gesneden zijn. Wanneer de temperaturen oplopen is verzenden helaas een stuk lastiger, het verblijf op het depot komt de kwaliteit niet ten goede. In dat geval maken we samen afspraken over de (on)mogelijkheden.

 

Bestelling wijzigen

Je kan je bestelling gedurende het bestelproces te allen tijde wijzigen. Dit doe je eenvoudig in het totaaloverzicht van je winkelwagentje. Hier kun je aantallen wijzigen en/of items verwijderen. Zodra je bestelling succesvol is afgerond en je een bevestiging van ons hebt ontvangen, is de bestelling definitief en kun je deze niet meer wijzigen.

 

Betalen

De bankbetalingen verlopen via Mollie.com, zij nemen het betalingsproces uit handen van de webshop, op je bankafschrift zie je Mollie of Stg Mollie Payments staan. Mollie.com is een veilige online betaalmethode tussen rekeningen voor kleine en grote bedragen. Het is gratis, veilig en snel!

Bij het afhalen van de doos of dozen kan er contact betaald worden of door middel van een betaalverzoek.

 

Kortingscode

Een kortingscode  is een code, die je bij het afrekenen  kunt invoeren. Met deze code ontvang je dan direct korting op je bestelling. Dat kan een vast bedrag of percentage zijn of bijvoorbeeld gratis verzending. Meestal moet je voor het gebruik van een kortingscode aan een aantal voorwaarden voldoen zoals een minimum bestelbedrag.

 

Betalingsmogelijkheden

Voor dit moment maken wij uitsluitend gebruik van de volgende betaaloptie: IDeal.

 

Verpakken

Iedere tak wordt handmatig geoogst en verpakt. Wij verpakken de bloemen in onze eigen dozen (FC 667). Deze hebben een stevige bodem van golfkarton en een deksel van stevig karton, 995x395x128 (lxbxh). De takken worden voorzien van een watertransportbuisje met voldoende water voor 3 dagen. De bloemen liggen op wattinevellen en de takken worden met tape vastgeplakt aan de bodem van de doos. Vervolgens worden de bloemen weer bedekt met een wattinevel. 

 

Levertijd en verzending

Indien de bloemen voor 12.00 uur besteld worden, op een werkdag, zorgen wij ervoor dat ze dezelfde dag verzonden worden. Wij maken hiervoor gebruik van DPD, zij leveren 99% van alle pakketten binnen de afgesproken looptijd. Op dit moment zijn er geen beperkingen binnen Nederland als gevolg van Corona, uiteraard kunnen hier wijzigingen in komen. Op de dag van de levering ontvang je een bericht van DPD. Daarin staat een tijdvak van één uur waarbinnen je pakket geleverd wordt.

 

Bezorgkosten

Eén doos verzenden kost € 5,50. Tot en met 4 dozen zijn de verzendkosten € 9,50.

Het is ook mogelijk om uw bestelling af te halen, besteld voor 12.00 uur kan dezelfde werkdag nog afgehaald worden. In het opmerkingen-veld kunt u aangeven wanneer u uw bestelling komt afhalen. Dit is uitsluitend op werkdagen mogelijk. Geeft u niks aan dan gaan we er vanuit dat het de eerstvolgende werkdag is.

 

Retourneren

Bloemen kunnen helaas niet geretourneerd worden, in verband met de beperkte houdbaarheid van deze producten.

 

Verzorgingstips

Onze bloemen kunnen het best koel bewaard worden tussen de 6 - 10 graden. Voor verwerking de bloemen schuin afsnijden.

Wanneer de takken in een  vaas gezet worden graag warm water gebruiken. Het is belangrijk een schone vaas te gebruiken, zorg ervoor dat er ook geen zeepresten meer inzitten.

Klein druppeltje chloor erbij zorgt ervoor dat bacteriën minder kans krijgen. In oase dient altijd een waterbuisje gebruikt te worden.

Vermijd tocht, direct zonlicht en het plaatsen naast fruit.